/
 
CAM

CAM oznacza, że film był nagrywany w kinie, najczęściej cyfrową kamerą video. Czasami użyty zostaje mini statyw fotograficzny, jednak nie zawsze jest to możliwe, więc obraz może się trząść. Także miejsce filmowania bywa rożne, może to być przód, ale także bok, tak więc obraz może być przekrzywiony pod rożnym kątem. Jeśli boki są obcięte właściwie, nie będzie to zauważalne, chyba, że pojawia się napisy. Dźwięk nagrywany jest przez pokładowy mikrofon kamery, przez to jego jakość nie jest zachwycająca, a czasem, zwłaszcza w komediach, słychać odgłosy widowni.
 
TELESYNC (TS)

TeleSync jest nagrywany tak samo jak CAM z tą różnicą, że podłącza się zewnętrzne źródło dźwięku (podłączenie do gniazda słuchawek w fotelu). Wyizolowane w ten sposób źródło dźwięku nie zawsze musi być jakościowo dobre, ponieważ jakieś zakłócenia mogą się przedostać do ścieżki. Czasami TeleSync filmowany jest w pustym kinie, albo z kabiny projekcyjnej profesjonalną kamerą, dając lepszą jakość obrazu. Jakość TeleSync'ów różni się drastycznie, więc najlepiej jest najpierw obejrzeć sample (próbkę) lub użyć programu do podglądu. Często CAM i TeleSync są mylone.
 
TELECINE (TC)

Maszyna TeleCine kopiuje film cyfrowo ze szpuli. Dźwięk i obraz powinny być bardzo dobre, ale niestety sprzęt do tworzenia takich kopii jest wyjątkowo drogi, więc TC są rzadkością. Ogólnie film ma poprawny stosunek boków, chociaż 4:3 TeleCine'y też się zdarzają. TC to nie Time Code - czyli licznik czasu podczas filmu.
 
R5 LINE (R5)

R5 Line to oficjalne DVD z regionu 5. Do regionu tego należą Europa Wschodnia (byłe ZSRR), Półwysep Indyjski, Afryka, Korea Płn. i Mongolia. Wydania R5 wyróżniają się tym, że są to bezpośrednie kopie z maszyny TeleCine (patrz wyżej) bez żadnego przetwarzania obrazu. Obraz w takim wydaniu jest ripem z płyty DVD, a dźwięk jest synchronizowany z innej wersji filmu, zwykle wydanej już wcześniej.
 
SCREENER (SCR)

Pre kaseta vhs, wysyłana do sklepów i w różne inne miejsca w celach promocyjnych. Screener jest dostarczany na kasecie vhs i jest zwykle w stosunku boków 4:3 (pełnoekranowy), chociaż screener'y letterboxed też się trafiają. Głównym problemem jest tu wiadomość, która przewija się na dole ekranu (prawa autorskie i antypirackie informacje). Kasety te czasami zawierają unikalny numer seryjny, do którego przypisuje się osobę, do której kaseta została wysłana. Taki kod oczywiście musi być usunięty, dlatego można się spodziewać czarnego prostokąta przysłaniającego cześć obrazu. Czasami trwa to kilka sekund, ale na niektórych kopiach dzieje się tak przez cały czas trwania filmu. W zależności od kopii i konwersji jakoś screener'ów różni się, mogą być doskonałe (robione z kopii Master), a także bardzo słabe (stara nagrywarka vhs...).Screene'y w większości są przenoszone na VCD, ale kilka prób do SVCD nastąpiło.
 
DVD - SCREENER (DVDscr)

Ta sama sytuacja jak ze zwykłym screener'em, z tą różnicą, że ten został przeniesiony z DVD. Zwykle 16:9, ale bez dodatków, które pojawiają się w komercyjnej kopii. Ewentualne informacje (o prawach autorskich itp.) są zawarte w czarnych pasach na dole lub górze, więc nie zasłaniają obrazu. W zależności od umiejętności osoby przenoszącej, DVDScr powinien być bardzo dobry. Zwykle przenosi się na SVCD albo DivX / XviD.
 
DSRip - Digital Stream Rip

'Rip z cyfrowego strumienia danych', np. z cyfrowej telewizji satelitarnej. Bardzo dobra jakość, ale często występują znaczki różnych kanałów telewizyjnych, oraz lekkie przeskoki obrazu związane z wycinaniem reklam. Wiele seriali jest dostępnych w takiej postaci.
 
DVD RIP (DVDRip)

Kopia wydania na DVD. Częste są kopie z wydań pre detalicznych. Jakość powinna być doskonała. DVDRip'y wypuszczone są na SVCD i DivX / XviD.
 
VHSRip

Przeniesione z detalicznej kasety video, głównie filmy skaterskie / sportowe i pornograficzne.
 
TVRip

Epizod TV, który jest albo z sieci albo z satelity wysyłany do sieci kilka dni wcześniej (czasami migocze). Niektóre programy mogą być w wersji surowej (nieobrobionej), zawieraą dodatkowy materiał, komentarze itd. PDTV jest nagrywany za pośrednictwem cyfrowej karty pci TV, ogólnie dając najlepsze rezultaty. Wypuszcza się je na SVCD / VCD / DivX / XviD.
 
WORKPRINT (WP)

Workprint jest kopią filmu, która nie została jeszcze skończona. Może brakować w niej scen, dźwięku, muzyki, a jakość może wahać się od marnej do doskonałej. Niektóre WP różnią się bardzo od końcowego rezultatu. Czasami mogą zawierać dodatkowe sceny. Dodawane są głównie do zbioru filmów jako dodatek.
 
WIDESCREEN (WS)

Film w formacie 16:9 lub cieńszym, zwykle 1.80:1 do 2.50:1.
 
FULLSCREEN (FS)

Film w trybie pełnoekranowym, stosunek boków szerokości do długości wynosi 1.33:1 (4:3).
 
PROPER

Zwykle oznacza się tym nowe kopie, których poprzedniczki były gorsze jakościowo, np. PROPER dostanie wersja WD, która wydana została po wersji FS.
 
NUKED

Kopia została z jakiegoś powodu skasowana ze spisu.
 
LiMiTED

Oznacza, że film pojawił się w ograniczonej liczbie kin.
 
STV - straight to video

Film nie trafił na ekrany kin, został wydany od razu na dvd/vhs.
 
DUPE - duplicate

Pozycja, która była już wcześniej ripowana.
 
BAD IVTC

IVTC (inverse telecine) to proces polegający na konwersji filmu 30 fps na 24 fps w celu oszczędzenia miejsca. Dla wprawnego oka obraz będzie migotał w charakterystyczny sposób.
 
DC - director´s cut

Wersja reżyserska.
 
BAD AR - aspect ratio

Nieprawidłowy stosunek boków obrazu.
 
INTERNAL

Jest to przeważnie rip wykonany przez inną ekipę 'poniżej standardowej jakości' i przeznaczony do rozpowszechniania wewnątrz grupy.
 
         
2003-2014 KinoMania Group Wszystkie prawa zastrzeżone